loader image
3 typer af content til Instagram
Denne artikel giver dig et bud på, hvilke typer af content, som du bør fokusere på for at skabe en efterspørgsel efter dine produkter på sociale medier.

Hvis dit ultimative mål er at skabe efterspørgsel for dine produkter eller ydelser på sociale medier, har du brug for at balancere dit content mellem tre contenttyper på Instagram.

1. Content der lærer folk noget nyt

Omkring 25 % af dit content bør være how-to-content eller quick wins. Her lærer du dine følgere om emner, der skaber en relation, og som positionerer dig som en ekspert på området. Du giver folk en smagsprøve på, hvad du kan tilbyde gennem betalte produkter og ydelser.

How-to-content har den fordel, at det også kan opbygge trafik. Folk søger efter løsninger online, og denne type content bliver set meget hurtigere og giver flest visninger, likes og delinger.

Når du skaber lærerigt content er det vigtigt med et call-to-action. Husk formidle at det kun er en lille del af, hvad du kan tilbyde og få folk til at klikke på linket i din bio eller sende dig en DM (direct message), så de kan lære mere om dig.

2. Content der overvinder

Det er en god idé at skabe content som enten direkte eller indirekte adresserer meninger, udsagn og indvendinger, som dine følgere har. Mens dine følgeres meninger kan adskille sig fra andre virksomheders følgere, kommer der her nogle faste meninger, udsagn og indvendinger, som mange virksomheder oplever:

Jeg stoler ikke på jer

Hvis du ofte oplever, at folk ikke er sikre på, at du er den ekspert, som de har brug for, eller at dit produkt ikke er det bedste, så er det vigtigt, at dit content adresserer den usikkerhed. Dette kan du gøre gennem udtalelser og citater fra kunder eller ved at fortælle om din egen rejse hen mod at blive ekspert, som giver folk en større tro på dig.

Det er ikke det rigtige tidspunkt

Et andet almindeligt udsagn er, at folk oplever, at de ikke har brug for dig nu. Her kan du skabe content, der imødekommer og får folk til allerede nu at tage det næste skridt med dig.

Et eksempel kan være, at din virksomhed lærer folk, hvordan man får nye kunder gennem Instagram. Nogle af de udsagn, du kan blive mødt med kan være, at kunden først skal finde ud af sin niche eller at de føler, at de skal i gang med sociale medier før, at de kontakter dig. For at overbevise din kunde om, at det rigtige tidspunkt at kontakte dig på er nu, kan dit content forklare, hvorfor det er det rigtige tidspunkt og komme med tre gode årsager til, hvorfor Instagram er relevant for dem.

Du kan også sammenligne Instagram med andre sociale medier, komme med fordele og ulemper ved hver platform samt forklare, hvorfor Instagram er en fantastisk platform til bestemte typer af virksomheder. Hvis du ikke har en track record endnu til at del din succeser, så kan du benytte eksempler på content fra andre i dit eget content. Det er fortsat en succeshistorie – bare ikke din historie. Mange iværksættere efterligner i forvejen andre koncepter og har succes med det.

Jeg har ikke budgettet

Ofte tænker dine kunder, at de ikke har brug for en professionel, og at de sagtens kan gøre arbejdet selv og samtidig spare nogle kroner. Her kan dit content adressere nogle af de fejl, som folk ofte begår, når de prøver at gøre arbejdet selv.

Hvis din virksomhed eksempelvis sælger eyelash extensions kan du benytte billeder af dårlige eksempler på, når dine kunder selv har forsøgt sig eller har benyttet et billigt sted. Når folk ser billeder på din Instagram-side vil de med det samme overveje, om de ikke hellere skulle bruge dig.

3. Content der adresserer fejl og myter

Den tredje type af content, som du bør gøre brug af på Instagram, skal adressere de fejl og myter, som dine følgere blindt følger. Her skal du også komme med din anbefaling til, hvad man i stedet bør gøre.

Denne type content er vigtigt, fordi du fremhæver fejl og misforståelser, og gør dine følgere opmærksom på, at det de gør ikke er rigtigt, og du engagerer dem i forhold til at løse et problem. Når de er mere oplyste og bevidste om deres problemer vil de søge efter en løsning.

Det er her, at dit how-to-content og content der overvinder spiller ind. Du vil have folk til at indse, at ved at de forbruger dit content kommer de tættere på den løsning, som de leder efter. Du skal have dem til at blive nysgerrige nok til, at de klikker på linket i din bio i søgen efter flere løsninger, der kan hjælpe dem. Herved vil de i sidste ende forstå, at dine betalte produkter og løsninger er det, som de faktisk har brug for.

Andre artikler til dig

Måske er du også interesseret i at læse nogle af vores andre artikler.

Instagram Cheat Sheet 2022: Få styr på størrelserne

Instagram Cheat Sheet 2022: Få styr på størrelserne

Det kan være svært at navigere i, hvilke størrelser der er de korrekte, på de forskellige platforme. Vi har derfor herunder fundet de seneste størrelser for billeder og formater på Instagram, så du fortsat kan bruge dem korrekt i dit indhold i 2022.

LinkedIn Cheat Sheet 2022: Få styr på størrelserne

LinkedIn Cheat Sheet 2022: Få styr på størrelserne

Vi har udarbejdet et cheat sheet med de korrekte størrelser for billeder, video, coverbilleder og andre formater på LinkedIn, så du kan kan stå klar med dit indhold i de korrekte størrelse og sikre en ordentlig kvalitet.

Facebook cheat sheet 2022: Få styr på størrelserne

Facebook cheat sheet 2022: Få styr på størrelserne

Vi har udarbejdet et cheat sheet med de korrekte størrelser for billeder, video, coverbilleder og andre formater på Facebook. På den måde kan du stå klar med dit indhold i de korrekte størrelse og sikre en ordentlig kvalitet i 2022.