Fremstå unik gennem branding

Branding hjælper din målgruppe med at differentiere dig fra mængden. 

Hvad er branding?

Branding skaber viden om dit brand, hvad der kendetegner det og dets produkter. Udtrykket kommer fra branding af køer, der udføres med glohedt jern, der viser, hvem køerne tilhører. Ved at brande din virksomhed korrekt, skiller du dig ud fra mængden, der lader din målgruppe vide, hvordan de kan genkende din virksomhed.

Hvorfor er branding vigtigt?

Branding handler om at skabe unikhed og at lade målgruppen vide, hvordan du er anderledes og unik. Hvis du ikke opfattes som værende unik, ved målgruppen ikke, hvordan man kender dig fra dine konkurrenter. Du forbliver unik, hvis du holder dig til en strategi og følger nogle retningslinjer, der sikrer, at brandet opfattes som anderledes end konkurrenterne.

Forskellen på branding og marketing

Branding skaber et forhold mellem din virksomhed og målgruppen. Som et forhold mellem to mennesker har forholdet brug for tid til at blive stærkere og for at styrke tilliden mellem brand og målgruppe. Men for at brande korrekt, skal du droppe din opfattelse af dit brand. Branding handler om, hvordan du opfattes, fortolkes og forstås af andre.

Marketing er værktøjet til at skabe flere relationer med flere målgrupper. Ved at være god til branding vil din målgruppe sprede det gode omdømme om dit brand. Mund-til-mund-effekten er meget stærkere end nogen marketingkampagne. Hvor mange gange har du læst eller bedt om andres anmeldelser om en film, du overvejer at se, restauranten, du du overvejer at booke et bord på i weekenden eller til din næste rejsedestination? Du stoler mere på folk, end du stoler på marketingfolk, hvilket gør det endnu vigtigere at være god til at brande din virksomhed. Dette kaldes også brand advocacy.

 

 

Hvordan man udfører branding

Din marketing skal altid følge din brandstrategi og -retningslinjer, men det er vigtigt, at dit brand altid kommer før en marketingkampagne. Før du begynder med branding er det vigtigt at vide, hvordan dit brand opfattes. Du gør dette ved at undersøge, hvad målgruppen synes og kender til dit brand gennem en undersøgelse.

Når du ved, hvad de ved og synes, skal du oprette en strategi, der styrker svaghederne, som du fandt ved undersøgelsen. Dette kan gøres gennem storytelling om dit brand. Med en brandstrategi vil dit brand være lettere at skelne fra andre, så din virksomhed skiller sig ud i mængden. 

Vores ydelser

Vi ved, at enhver klient har brug for en unik løsning. Gennem erfaring og kreativitet kan vi hjælpe med at hæve dit brand gennem branding.

Corporate branding

Gør din virksomhed til et brand. 

Employer branding

HR-strategi for at brande din virksomhed overfor potentielle medarbejdere.

Personlig branding

For bloggere, der har brug for at opbygge deres brand omkring en niche.

Produktbranding

Gør det nemt at identificere dine produkter.

Storytelling

Tilpasning af content på alle dine platforme.

Printreklamer & medier

Design og produktion af annoncer til din målgruppe.

Strategiplanlægning

Både lang- og kortsigtet planlægning af din branding.

Brandjustering og -overgang

Hvis du har brug for at gøre dit brand konsistent eller gentænke det fuldstændigt.

We use delicious cookies! By continuing around our website (thank you for doing that) you accept our use of cookies. We use cookies to optimize our website and your experience. Read more about our use of these amazing cookies in our cookie policy