Skab opmærksomhed gennem kreativ kampagneudvikling

Forstå hvordan en kreativ kampagne kan skabe opmærksomhed omkring din virksomhed hos din målgruppe.

Hvad er kreativ kampagneudvikling?

Kreativ kampagneudvikling handler om at udvikle og designe en kampagne, der viser din målgruppe, hvorfor din virksomhed, service eller produkt er unikt. Gennem kampagnen opbygger du loyalitet over for dit brand og lægger handlinger bag dine vækstplaner.

Din kampagne har den bedste effekt, hvis den er eksperimentel, følelsesladet, fremkalder tanker eller inspirerende. Kampagnen skal skubbes videre til målgruppen gennem de rigtige kanaler ved hjælp af den rigtige strategi.

En kampagne er et fuldt udviklet reklame- og marketingprogram, der er klar til at blive frigivet til markedet via medierne. Det kan indeholde få eller flere mange forskellige elementer såsom print, digitale medier, TV osv.

Hvorfor er kreative kampagner vigtige?

Kreative kampagner er færdigudviklede reklamer, som er klar til at blive frigivet. Kampagnen er begrænset til en bestemt periode, hvilket gør det lettere at måle og analysere kampagnens effekter bagefter. Kampagnerne hjælper målgruppen med at differentiere dig ved at vise noget friskt og originalt, der tiltrækker deres opmærksomhed og inspirerer dem til handling.

Hvis du opretter en effektiv kampagne, vil din ROI (investeringsafkast) være høj. Originale ideer kan skabe et enormt positivt resultat for dit brand, hvis det er placeret og designet korrekt sammen med dit publikum. En kreativ kampagne kan også opdatere opfattelsen af dit brand, service eller produkt.

 

Forskellen på kampagner og brands

Dit brand er din identitet. Det er integrationen af design og det centrale budskab, som din virksomhed ønsker at kommunikere. Annoncer skal kommunikere forskellige meddelelser, som alle er en del af en større kampagneidé.

Kampagnen gør dit brand relevant. Ved at være til stede i målgruppens tanker sørger kampagnen for, at dit brand er ‘derude’. Kampagner består af flere annoncer med én meddelelse om dit brand, mens dit brand forbliver uberørt. Kampagnen kan også være med til at ændre opfattelsen af din virksomhed, hvis du ønsker det.

Kampagner, der er foretaget for at få dit brand til at skille sig ud, kaldes normalt ”SBCC-kampagner”, der står for ”Social and Behavior Change Communication”. Deres formål er at skabe konsistens i vores kommunikation gennem alle dine kanaler, hvilket gør det svært at glemme dit brand, så længe det er sjovt eller klogt.

 

 

Hvordan man laver kreative kampagner

For det første skal du brainstorme og oprette en strategi. Din kampagne har brug for kreative sessioner, hvor ideer kan genereres, og hvor strategien kan defineres.

For det andet skal du bruge de 3 bedste ideer og lave udkast til dem. Når du beslutter dig for, hvilken idé du skal gå efter, begynder du at udvikle koncepter, mock-ups og ideer til tone of voice. Du skal også tage hensyn til, hvilke medier du vil bruge. Er der brug for video, billeder, annoncer eller guerilla-marketing?

Til sidst starter du din kampagne. Du opretter en lanceringsplan for, hvordan du ruller den ud, designer de nødvendige aktiver, og du offentliggør din kampagne gennem de rigtige kanaler, du valgte i den første fase. 

 

Vores ydelser

Vi ved, at alle klienter har brug for en unik løsning. Gennem erfaring og kreativitet kan vi hjælpe med at skabe og udvikle din næste kampagne.

Projektledelse af kampagner

Vi leder teams og sørger for, at vi når dit mål for kampagnen.

Skabelse af kampagnestrategi

Oprettelse af strategi for kampagnen, delmål og slutmål.

 

 

Kampagne-tracking

Analyse og sporing af effekterne både under og efter kampagnen.

Content creation

Design og oprettelse af indhold til kampagnen til alle platforme.

We use delicious cookies! By continuing around our website (thank you for doing that) you accept our use of cookies. We use cookies to optimize our website and your experience. Read more about our use of these amazing cookies in our cookie policy