loader image

Kundecases

Jeg arbejder sammen med mange forskellige typer af virksomheder og organisationer. Mit arbejde baserer sig på mine kunders industrispecifikke viden, og jeg sørger altid for at mine kunder forstår, hvad jeg laver, og hvorfor det er vigtigt. Digital markedsføring behøver ikke være kompliceret for kunden – kun for mig.

Kundecase: Annoncering og nyt website

Samarbejdet med IDA Conference startede i september 2021. Her satte vi kampagner for deres koncerter i gang på Facebook og Instagram. Siden da har deres website også fået et helt nyt look og deres tilstedeværelse på Google er styrket.

Annoncering til at booste billetsalg

Annoncering på Facebook og Instagram blev sat i system med faste budgetter, hvor der er designet annonceskabeloner, som sørger for at drive kunder ind på en side, der sørger for at konvertere klik på annoncen til køb hos Ticketmaster.

Google Ads til at supplere organiske søgninger

Efter overtagelse af arbejdet fra kundens tidligere bureau blev annoncerne optimeret med nye og mere passende søgeord i Google Ads. Derudover sørger annoncer for at fange kunderne bedre på Google med mere målrettede søgeord.

Redesign af website

I december 2021 startede designfasen af et nyt website, som skal sørge for at omfarve IDA Conferences identitet og ydelser bedst muligt. Her er der benyttet farver og budskaber, som der ikke er aktiveret i samme grad førhen. Det nye website blev lanceret medio juni 2022.

Kundecase: Løbende drift af website og optimering af Google-annoncer

Siden sommeren 2021 har jeg samarbejdet med Khora, som er et virtual reality- og augmented reality-studie. Samarbejdet startede, fordi de ledte efter et nyt bureau til at drifte websitet. Siden har vi også stablet et samarbejde på benene omkring Google Ads.

Overtagelse af drift af website

Khora ledte efter et nyt bureau til at varetage løbende opdateringer med deres website. Bureauet som tidligere stod for driften samt af design og udvikling af nye sider og moduler havde for vane at gøre det, ved at skrive kode manuelt fremfor at bruge et byggeværktøj. Siden jeg har overtaget opgaven, har jeg løbende sørget for at fortælle Khora, hvad jeg har gjort, hvordan jeg har gjort det og hvorfor. Herved får kunden selv indsigt i løsningerne. Jeg tror ikke på, at man kommer længst ved at gøre sig selv uundværlig, men at man gennem gennemsigtighed og ærlighed flytter sig sammen.

 

En lille men væsentlig ændring

Kort efter opstarten af vores samarbejde foreslog jeg, at vi tilføjede en lille scroll-animation på forsiden for at gøre noget ved Khoras bouncerate/afvisningsrate. Den skulle indikere overfor brugerne, at der var langt mere indhold på siden. Med det samme styrtdykkede afvisningsraten fra 75-80% ned i et leje omkring 5%. De efterfølgende uger blev der lavet mindre designændringer til forsiden, som yderligere sænkede afvisningsraten. 

Google-annoncering til at få flere kunder

Sidenhen overtog jeg også deres annoncering på Google, hvor vi har fået flere af de rigtige besøgende til hjemmesiden. Det betød bl.a. at sørge for, at click farms, altså virksomheder i typisk Indien, Bangladesh, Malaysia og Pakistan, der lever af at klikke på annoncer, skulle frasorteres. En simpel geografisk begrænsning satte en stopper for besøgende fra click farms, der brændte de fleste af annoncekronerne af.

Kundecase: Redesign af website og logo

Zibra trængte til et nyt website, der lysnede deres overordnede identitet op samtidig med, at det skulle understrege deres grønne investeringer og image.

Lysere website i de rigtige farver

Først designede jeg et udkast til forsiden og én underside. Da designudkastet blev godkendt gik jeg videre i gang med at færdiggøre resten af deres nye website, som generelt skulle gøres lysere og mere indbydende.

Zibra havde en sammensætning af farver, som de ikke gjorde brug af andre steder end i lidt trykt materiale. De samme farvekoder fra det trykte materiale blev oversat til HEX-farver, som derefter blev indført på tværs af sitet. Det grafiske element fik også grundlæggende betydning for websitet, da de skrå linjer blev indført som et element på alle siderne på sitet.

Dertil valgte jeg fontene Domaine Display og Maison Neue til at følge det nye design i mål. Disse skrifttyper blev valgt ud fra, at de skulle give et mere elegant finish til et design, der bedre skulle understrege Zibras mission.

Logo i racegrøn

Zibra-logoets grafiske element fik også en mere mørkegrøn farve, som skulle passe bedre til den nye farvesammensætning på websitet. Den grønne blev valgt som et symbol på den grønne omstilling, som håbets og vækstens farve inden for investeringer og de andre fine projekter, som Zibra står bag.