fbpx
LinkedIn cheat sheet 2021: Forbered dit content til det nye år
Vi har fundet de seneste korrekte størrelser for billeder og andre formater på LinkedIn, så du kan være klar med dit indhold i de rigtige størrelser i 2021. Her er de seneste størrelser fra december 2020.
Skrevet af Oliver Hancke

Størrelserne på billeder og andre formater på LinkedIn ændrer sig hele tiden, hvilket betyder, at dit seneste indhold kan se helt forkert og pixeleret ud, hvis du ikke benytter dig af de rigtige størrelser. De forskellige dimensioner og billedstørrelse kan være svære at finde, og derfor har vi sørget for en guide til de seneste størrelser lige her.

I vores LinkedIn Cheat Sheet 2021 finder du de seneste størrelser, så dit indhold har de rigtige størrelser i 2021.

HVORFOR ER DET VIGTIGT AT BRUGE DE RIGTIGE STØRRELSER PÅ LinkedIn?

Du kan både vinde og tabe meget, hvis dine formater har de forkerte størrelser. Dig, din content manager eller din grafiker kan have brugt enormt meget tid på at skabe noget flot indhold, som ender med at se helt forkert ud. Du skal derfor være opmærksom på:

  • At dine billeder ikke er strukket ud eller pixelerede, så din målgruppe ser dit brand som professionelt. Du kan meget hurtigt komme til at fremstå uprofessionel, hvis indholdet ikke er sat rigtigt op.
  • At du skal sørge for at dine billeder er optimeret og skaleret til at passe feedet på det sociale medier, som du vil lægge indholdet op på. Det kan give en positiv effekt på din engagement.
  • At hvad du vil kommunikere med dit indhold nemt kan gå tabt, hvis det mest centrale og vigtige i dit indhold er fejlplaceret, så det er skåret ud af billedet, når det vises over for din målgruppe.
  • At hvis du vælger at benytte dig af stock-billeder, at du ikke overtræder reglerne for ophavsret samt at de er af høj kvalitet.

LinkedIn BILLEDSTØRRELSER

Når du vælger at kombinere dine opslag, uanset om det er dine private eller dem på din virksomhedsside, giver det en mærkbar effekt på dit engagement, når du vælger at inkludere billeder. Hvis du holder dig til de størrelser, som vi anbefaler i dette cheat sheet, så er du sikker på, at dine resultater bliver så effektive som muligt.

STØRRELSER TIL PROFILBILLEDER

Størrelse: Mindst 400 x 400 pixels men gerne større.

Gode råd

  • LinkedIn kan håndtere billeder helt op til 7680 x 4320 pixels.
  • Dine billeder må fylde op til 8 MB, så sørg for at komme så tæt på den maksimale størrelse for at kvaliteten bliver så god som mulig.

STØRRELSER TIL COVERBILLEDER

  • Anbefalet størrelse: 1584 x 396 pixels.
  • Størrelsesforhold: 4:1.

Gode råd

Sørg for at din filstørrelse er under 8 MB.

Coverbilleder bliver beskåret på forskellige måde på desktop og smartphone. Her er det vigtigt, at du tjekker, hvordan coverbilledet ser ud på både desktop og smartphone inden, at du afslutter.

STØRRELSER TIL BILLEDER på virksomhedssider

  • Virksomhedslogo: 300 x 300 pixels.
  • Coverbilleder på virksomhedsside: 1128 x 191 pixels.
  • Arbejdsliv hovedbillede: 1128 x 376 pixels.
  • Arbejdsliv modulbillede: 502 x 282 pixels.
  • Arbejdsliv virksomhedsbilleder: 900 x 600 pixels.
  • Kvadratisk logo: Mindst 60 x 60 pixels.

Gode råd

  • Når du poster nye billeder til din virksomhedsside, så vær sikker på, at de er i formatet .PNG eller .JPG.
  • Benyt størrelsesforholdet 1,91:1.
  • De mest ideelle billeder er 1200 x 628 pixels.

STØRRELSER TIL BILLEDER på blogindlæg

  • Anbefalet størrelse: 1200 x 627 pixels.

STØRRELSER TIL BILLEDER i opslag, hvor der indgår et link

  • Anbefalet størrelse: 1200 x 627 pixels.

Når du tilføjer et link til et indlæg på LinkedIn, vil LinkedIn selv finde et miniaturebillede, som du kan se i et preview før du poster sammen med URL’ens titel og hjemmesidens titel. Inden at du poster, får du muligheden for at ændre miniaturebilledet, og her kan du vælge et billede fra din computer eller smartphone.

Gode råd

  • Anbefalet størrelsesforhold: 1,91:1.
  • Vi anbefaler, at dit billede er mere end 200 pixels bredt, som er minimumsbredden.
  • Hvis dit billede er mindre end 200 pixels bredt, så vil det fremgå som miniaturebillede på venstre side af din indlæg.

Størrelser til LinkedIn Stories

I 2020 kom LinkedIn også med på bølgen og tilføjede sin version af Stories. Vær meget opmærksom på, at din Stories på Facebook, Instagram osv. ikke må være de samme som LinkedIn. På LinkedIn skal du fremstille den mest professionelle side af din virksomhed og dig selv.

  • Størrelsesforhold: 9:16 – altså vertikalt.
  • Størrelse: 1080 x 1920 pixels.
  • Filtyper: .JPEG og .PNG.

Gode råd

  • Du kan gemme individuelle posts fra din story inden for 24 timer efter at have lagt det på LinkedIn Stories.
  • Du kan dele dine LinkedIn Stories med dine forbindelser i 1. led gennem LinkedIn-beskeder.

Størrelser til annoncer

  • Virksomhedslogo til annoncer: 100 x 100 pixels.
  • Virksomhedslogo til spotlight-annoncer: 100 x 100 pixels.
  • Baggrundsbillede til spotlight-annoncer: 300 x 250 pixels.
  • Billeder til sponsoreret indhold: 1200 x 627 pixels og størrelsesforholdet 1,91:1.
  • Billeder til karrussel-annoncer: 1080 x 1080 pixels og størrelsesforholdet 1:1.

Andre artikler du kunne være interesseret i

3 typer af content til Instagram

3 typer af content til Instagram

Denne artikel giver dig et bud på, hvilke typer af content, som du bør fokusere på for at skabe en efterspørgsel efter dine produkter på sociale medier.

3 fejl du ikke må begå på Instagram

3 fejl du ikke må begå på Instagram

For at skabe en attraktiv og velunderstøttet content strategi på Instagram er der 3 fejl, som du helst skal undgå. Her kan du blive klogere på, hvordan du gør det.

Content creation: Sådan skaber du konstant nye idéer

Content creation: Sådan skaber du konstant nye idéer

Kæmper du med at finde på nyt content til dine sociale medier, og leder du efter en metode, der styrker idégenereringen? I denne artikel kan du få inspiration til, hvordan du konstant kan udvikle idéer til nyt content samt et system til at skabe overskrifter, der guider din content creation på tværs af platforme.