Om os

Vi er et social media bureau, der tror på hårdt arbejde og langvarige relationer. Vi elsker nye udfordringer, kreativitet og at få virksomheder til at tage sig godt ud.

Vores navn

Klutch er et amerikansk slangudtryk, som oftest er benyttet inden for sport som eksempelvis basketball. Kort fortalt er det et udtryk for personer, som er de bedste i deres kategori. Hvis du staver det med et ‘c’, betyder clutch at være afgørende, når tingene spidser til. Skriver du det som ‘clutch’ kan ordet oversættes til ‘kobling’, som er den mekaniske enhed, der overfører kraften fra motoren til hjulene.

Eksempler

– “Enhver kan være klutch med et c, men kun dem, der skiller sig ud, kan være klutch med et k.”

– “Kobe Bryant er så forbandet klutch, men Paul George er bare clutch.”

Vores historie

Klutch blev startet i sommeren 2020 med formålet om at hjælpe virksomheder med at optimere deres forretning gennem sociale medier. Senere har bureauet også til føjet WordPress til listen over ydelser, da vi har erfaret, at flere af vores kunder også efterspørger den slags kompetencer.

Bag Klutch står Oliver Hancke med en masse erfaring med sociale medier fra sin tid i både den offentlige og den private sektor. Med en baggrund inden for community management, storytelling, produktion af content og ‘ghostwriting’ for flere store erhvervsmæssige profiler på sociale medier åbnede det muligheden for, at Klutch kunne opstå.

Klutch er resultatet af en årelang drøm om at være selvstændig. Vi har siddet på kundesiden af bordet længe, og vi ved derfor, hvad man forventer som virksomhed.